Jullistan

Första advent idag och tycker det passar perfekt att göra ett julinlägg!
 
1. Pepparkakor eller lussebullar? Båda är ju så otroligt goda men måste någ välja lussebullar.
 
2. Skumtomtar eller knäck? Älskar knäck!
 
3. Ischoklad eller marsipan? Jag är en chokladtjej så det får bli ischoklad.
 
4. Köttbullar eller prinskorvar? Två av de få sakerna jag faktist gillar på julbordet, men prinskorvar känns lite extra juligt så väljer det. 
 
5. Julkorv eller julskinka? Gillar verkligen inget av de...
 
6. Lax eller sill? Älskar lax annars men den som finns på julbordet brukar vara kall, vilket jag inte är ett fan av så väljer sill före.
 
7. Sylta eller pastej? Leverpastej alla dar i veckan.
 
8. Paradis eller Aladdin? Aladdin, tycker mer om mörkchoklad än mjölk choklad.
 
9.Revbensspjäll eller Janssons? Ribs (hearteyes)
 
10. Glögg eller julmust? Då jag inte gillar kolsyra så väljer jag glögg hellre.
 
11. Rödbetsallad eller dopp i grytan? Tycker verkligen inte om något..
 
12. Ris a la Malta eller gröt? Gröt är typ det bästa jag, men måste säga att båda är sjukt goda
 
13. Hemma eller borta? Spelar ingen större roll, sålänge jag är med nära och kära!
 
14. Utomlands eller Sverige? Sverige är fantastiskt under julen.
 
15. Ge eller få? Haha, måste ändå säga att det är lite bättre att få än ge. Älskar att köpa julklappar till andra men väl på julafton vill jag öppna mina paket.
 
16. Mysteriet på Greveholm eller Sunes jul? Sunes.
 
17. Chokladkalender eller paketkalender? Choklad.
 
18. Plastgran eller äkta? Vi har alltid äkta, de luktar så gott då!
 
19. Arne Weise eller Ernst? Ernst my darlig!!!
 
20. När vill du att första snön ska falla? Typ i början av December.
 
21. Har du haft en grön gräsmatta på julen? Jaa, tyvärr
 
22. När är det dags att pynta? 1:a advent
 
23. Kan du komma på något negativt med julen? Nej, inte för min del. Alla är så glada och man umgås med de man tycker om!
 
24. Favorit julfilm? Tycker alla Disney filmer är som bäst under vintern.
 
25. Favorit julkalender? Lasse och Majas dektertivbyrå.
 
26. Blir du mättad av julen när den är slut eller vill du ha mer jul? Mätt på ju?? Aldrig! Älskar julen.
 
27. När öppnar du dina julklappar? Brukar öppna ett elr två paket på morgonen och resten efter Kalle.
 
28. Favorit juldoft? Chailatte är sjukt god och julig.
 
29. Vad framkallar mest julstämning? Snö, mysbelysning och julmusik.
 
30. Vad är viktigast med julen? Att få vara med släkten och att alla är glada.
 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback