Små guldvärda vardagssaker

 Jag älskar att vakna upp till sovmorgon, men vad som är det mest underbara med dessa mornar är mina läng och stora frukostar. Det ska finnas kaffe, gjärna med skummadmjölk, yougurt med något extra och gott bröd. Finns inget som kan starta min dag bättre än det.
 
Lika mycket som jag älskar kaffe på morgonen älskar jag te på kvällen. Att sitta ihopkuren i soffan under den varmaste filten och smutta från sin mugg är bland det mysigaste man kan göra en måndagskväll.
 
Många av er vet säkert vilken hatkärlek det finns att hämta från klädern. Vi kan få såna kickar av att köpa nya kläder men aldrig har vi något att ha på oss. Men jag blir så lycklig av att ha på mig mina favorit plagg, de som får mig att kännas som jag är snyggast i världen och som man ständigt får frågan vart kläderna är köpta.
 
Jag har turen att ha tre underbara systrar som även är mina bästa vänner. Att ha skrattanfall medans man borstar tänderna, ligga i någon av våra sängar och snacka shit innan vi ska sova eller kikla varandra till vi får hika av allt fniss kan ger mig oerhört mycket glädje.
 
Jag är oftast den i familjen som är först hem efter skolan och det kan dröja flera timmar innan någon annan kommer hem och ger mig sällskap. Därför vill jag även få med en femte pugnt på min lista, som gång på gång gör mig otroligt glad; Nämligen när mamma kommer hem och visslar.
 
Vilka är dina små guldkorn i vardagen? Det känns otroligt viktigt att uppskatta alla småsaker nu under mörkare tider, därför tycker jag alla ska skriva sin egna lista med de saker som gör just de lyckliga och göra pugnterna så ofta du kan.





» ISA

vad fina bilder du tar då :)

Svar: Tack vännen, vad glad jag blir!
Olivia Bjurström

2015-11-18 » 22:49:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback